אתמול בשעה 23:45 אני שומע דפיקות בדלת. אחותי באה לבקר אותי, יותר נכון באה לקחת את הדיסק קשיח של הסרטים! (אנחנו שכנים).

תיקון מערכת הפעלה

תיקון מערכת הפעלה

אחרי 10 ד' אני מקבל טלפון נוסף שהיא וגיסי לא מצליחים להעלות את המחשב (העסק מסתבך).

כאח תומך עליתי קומה במטרה לבחון את התקלה. שמתי לב שהמחשב תקוע במסך הפתיחה השחור (עם הסמל) בניסיון להתקין עדכוני מערכת Applying Updates.

המערכת נתקעה בעדכון ספציפי והציגה שורה Applying Updates: Fatal error c19003 1228

לאחר שבצעתי כמה בדיקות, הבנתי שבבוקר אותו יום (שעה 10:30) המערכת הורידה את עדכון SP1 (חבילת עדכונים גדולה), וסביר להניח שהמחשב נכבה בצורה לא תקינה ולכן ההתקנה השתבשה ו"דפקה" את המערכת.

בעמוד זה נעבור על השלבים בכדי לתקן תקלות הקשורות לנפילות מערכת כתוצאה מעדכונים תקולים. יש לעבור על השלבים מבלי לדלג על אף שלב.

שימו לב: השלב האחרון (אופציה אחרונה) מבוססת על תשובה בפורום העולמי של מיקרוסופט "כיצד לתקן שגיאה Fatal error של עדכון c0000034". אני אישיתי הצלחתי לתקן עם הפעולה הזו שגיאה של C190003.

בסופו של דבר, אני מעריך שהשלב האחרון מלמד "כיצד לבקש" ממערכת ההפעלה להתעלם מהתקנת העדכונים ולבטלם. זה לא משנה איזה עדכון יוצר את התקלה! בכל אופן גם אם לא, תמיד שווה לנסות.

1. עליה במצב Last Know Good

מצב זה יבקש ממערכת ההפעלה "לחזור צעד אחורה" אל הזמן בו היא הייתה תקינה (זה לא תמיד עובד).

כיצד עולים? להדליק את המחשב > במסכים הראשוניים של ההפעלה יש לתקתק על כפתור F8 במקלדת > בתפריט הבחירה (תפריט שחור) יש לבחור ב- Last Know Good

2. עלייה במצב בטוח והפעלת System Restore

את שחזור המערכת (System Restore) ניתן להפעיל בשני אופנים:

פעולת תיקון שחזור

כיצד נכנסים?

1. לעלות במצב בטוח ע"י הקלקת כפתור F8 במסכי הפתיחה > לבחור בתפריט בחירה Safe Mode (המחשב יריץ שורה של פקודות מוזרות) > כשהמערכת תעלה, יקפוץ חלון עם שאלה Yes or No יש לבחור ב- No והכלי של ש.המערכת אמור לעלות אוטומטית (תחכו 2 ד').

אם לא עלה, יש ללחוץ על כפתור Start > בשורת החיפוש לרשום System Restore וללחוץ אנטר (או לחפש בעזרים System Tools).

לאחר שהפעלתם את "שחזור המערכת", עליכם לבחור "נקודת זמן" שבה המערכת הייתה תקינה (אפשר כמה ימים אחורה).

שימו לב: לפני שהמערכת מתקינה עדכונים ובמיוחד את חבילת SP1, היא יוצרת "נקודת שחזור" באופן אוטומטי, נסו לבחור בנקודה זו.

האפשרות השניה:

2. יש לאתחל את המחשב > בחלון השחור לבחור באפשרות Launch Setup Repair (המערכת תעלה ב"מצב תיקון" מיוחד).

אם האפשרות לא מופיעה, עליכם לעלות ממדית התקנה של Windows 7 > בחלון הראשון ללחוץ Next > בחלון שאחריו לבחור בצד שמאל למטה Repair your computer.

שימו לב: אם אין ברשותכם את המדיה, עליכם ליצור System repair disc דרך מערכת הפעלה אחרת (מערכת תקינה).

במדריך שחזור מערכת חלק 3. ג אני מסביר כיצד ליצור את "הדיסק תיקון" ולאתחל ממנו. רצוי לקרוא את כל המדריך בכדי לא להסתבך בשלבים.

כאשר הצלחתם להיכנס למצב התיקון (באמצעות אחת מהדרכים הנ"ל), בשלב הראשוני המערכת תנסה לתקן את עצמה, יש ללחוץ Cancel (התיקון הזה לא רלוונטי) > בתפריט האפשרויות Recovery Options יש לבחור את האפשרות של System Restore ולבחור נקודת זמן בה המחשב היה תקין.

תמונה של תפריט האפשרויות

שחזור מערכת

לבחור ב- System Restore

3. עריכת קובץ pending.xml

כאשר שיטות 1 ו- 2 לא עזרו, יש לנסות את האופציה האחרונה. חלק זה יראה לחלקחם מסובך/מורכב אבל אם תעברו על השלבים לאט, תגלו שזה פשוט.

שלב 1: ראשית עליכם לעלות את המחשב "במצב התיקון" כפי שמוסבר בחלק 2 של המדריך. בתפריט הבחירה Recovery Options (מצורפת תמונה למעלה) יש לבחור באפשרות האחרונה Command Prompt.

שלב2: במסך השחור יש להקליד את הפקודה notepad.exe > ללחוץ אנטר (הכתבן אמור להיפתח). אם לא, יש לרשום את הפקודה הבאה windir%\system32\notepad.exe%

שלב3: בתוך הכתבן יש להיכנס לתפריט File > Open ולבחור למטה שהכתבן יציג את כל הקבצים All files (מצורפת תמונה)

כתבן כל הקבצים

כתבן

שלב4: כעת יש להיכנס לכונן המערכת :C > אל תיקיית המערכת Windows > בתוכו תיקיית Winsxs. זה הנתיב המלא: C:\Windows\winsxs

יש לרדת הכי למטה (יקח למחשב קצת זמן לטעון את כל התיקייה). יש לחפש קובץ שנקרא pending.xml וקודם כל לגבות אותו!

כיצד מגבים? אפשר לבצע על הקובץ קליק ימני בעכבר, לבחור ב- Copy ואז להדביק את הקובץ עם Past באותה תיקייה. (הפעולה תיצור עותק נוסף של הקובץ).

שלב5: לאחר שיש גיבוי, יש להכינס אל הקובץ (הקובץ כבד במיוחד, זמן טעינה משוער של 1-3 דקות) > לבחור בתפריט Edit > לבחור ב- Find (חיפוש) ולחפש את הערך שמופיע בתמונה:

ערך לחיפוש

ערך לחיפוש

שימו לב: ייתכן שהכתבן עובד עם Word Wrap (הטקסט יופיע בשורה אחת). בכדי לסדר, יש להיכנס לתפריט Format ולהסיר את ה- V מהאופציה.

עליכם למחוק את הפיסקה הבאה:

<Checkpoint/>
<DeleteFile path="\SystemRoot\WinSxS\FileMaps\_0000000000000000.cdf-ms"/>
        <MoveFile source="\SystemRoot\WinSxS\Temp\PendingRenames\e56db1db48d4cb0199440000b01de419._0000000000000000.cdf-ms" destination="\SystemRoot\WinSxS\FileMaps\_0000000000000000.cdf-ms"/>

בסיום יש לשמור את הקובץ תפריט File > לבחור ב- Save.

שימו לב: קובץ pending.xml כבד ברמות מטורפות. ייתכן שבין כל פעולה הקובץ יכנס למצב Not Responding (טעינה, לא מגיב). תמתינו בסבלנות עד שהטעינה תשתחרר.

שלב 6: בסיום יש להפעיל את הפקונה sfc /scannow וללחוץ אנטר (זה יכול לקחת כמה דקות).

מכירים עוד דרך לטפל בתקלות דומות? (אולי נעזרתם במדריכים אחרים) נשמח לשמוע בתגובות. כל הזכויות שמורות לאתר 9Comp.com (מדריכים במחשבים ישראל).

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".