לפי האלגוריתם של גוגל, פרופיל קישורים לאתר הוא אחד מהגורמים העיקריים לדירוג האתר במנוע החיפוש (מדריך בדיקת דירוג מילות מפתח Google Monitor).

דוגמא מבנה קישורים פנימיים

פרופיל קישורים

פרופיל קישורים הוא הרבה מעבר ללינקים המפנים אל האתר שלנו. פרופיל קישורים טוב מכיל בתוכו לינקים עם דירוג גבוה, וללא קישורי ספאם.

להלן מספר דוגמאות לפרופיל קישורים טוב ונכון:

אנקור טקסט

בעוד שרובנו יודעים שקישורים מפנים הם המאפיין הכי חשוב לפרופיל קישורים טוב, ביחס ישיר לכך, אחד המאפיינים הכי בולטים וחשובים לאותם קישורים מפנים הוא האנקור טקסט.

אנקור טקסט ממותג הוא כזה אשר מכיל את שם המותג של החברה. פרופיל קישורים אשר מציג גיוון באופן הצגת האנקור טקסט הממותג – הוא כזה אשר גוגל מחשיבה כפרופיל טוב.

אתרי לינקים בעלי סמכות

ערך האתר עולה כאשר הוא מקבל קישור מאתר בעל דירוג גבוה. בנוסף, הקישור צריך להיות "follow".

במידה והלינק הוא עם תגית "nofollow", גוגל אינה מעבירה את הדירוג של העמוד המקשר, ובנוסף, אינה מתייחסת לביטוי אשר מופיע כאנקור.

בד"כ אתרים עם דירוג גבוה ומהימן יהיו אתרים המשתפים תוכן מקורי, איכותי עם ערך, ניסוח טקסט ברמה גבוה (ללא שגיאות כתיב) אשר גורמים לגולש לשהות באתר זמן ממושך ולחזור בעתיד (Loyalty).

איך יודעים את תגית הקישור?

כשנמצאים בעמוד/דף > לבצע קליק ימני בעכבר > לבחור View Source (הצג מקור דף). כעת יופיע לכם קוד העמוד. הקוד כולל בתוכו את תוכן העמוד + קישורים.

הפעילו את שורת החיפוש בדפדפן (בד"כ Ctrl + F) וחפשו את שורת הקישור או את "רצף המילים" דרכן יוצא הקישור. אם אין ליד הקישור תגית כלשהי = הקישור ב- follow. אם יש תגית Nofollow, הקישור לא מעביר דירוג.

רלוונטיות

הקישורים הנכנסים לאתר חייבים להגיע מאתרים בעלי נושא משותף. פרופיל קישורים טוב מכיל קישורים עם תוכן רלוונטי אשר סובב את הביטוי המתויג.

כאשר לאתר יש קישורים רלוונטיים מאתרים מאותה הנישה, ובנוסף, אותם האתרים מכילים תוכן אשר גם הוא עוסק באותה הנישה, הערך והחוזק של אותם הקישורים עולה.


קישורים פנימיים בתוך האתר

דבר חשוב נוסף הוא שהקישורים יהיו מקושרים בצורה טובה בתוך המבנה של האתר שלנו.

ישנה חשיבות כי הדפים הפנימיים של האתר יהיו מחוזקים על ידי קישורים על מנת לחזק את האתר כולו.

ככל שהקישורים הפנימיים הם "עמוקים" יותר בתוך האתר, כך עולה הערך של פרופיל הקישורים של האתר.

אתרים רבים מקשרים בעיקר, או רק, אל עמוד הבית- וזו טעות נפוצה. לפיכך- חשוב מאד לייצר תוכן איכותי, אשר יוכל לספק ערך עבור אותם הדפים הפנימיים.

אם באתר קיימים קישורים פנימיים למגוון דפים כגון דף הבית, אודות, צור קשר, בלוג ודפים נוספים, זה מעיד על פרופיל קישורים טוב. ככל שמקשרים את הלינקים הפנימיים בצורה מגוונת יותר, כך מתחזק פרופיל הקישורים הכללי.

קישורים נכנסים לעמוד

כפי שנכתב קודם לכן, ככל שעמוד מקבל יותר קישורים- כך הוא יוכל להתחזק. אך יחד עם זאת, אין אפקטיביות עם כל הלינקים אשר מגיעים לעמוד הם מאותו האתר.

לינקים רבים מאותו האתר לא תורמים שום ערך לאתר. השגת קישורים רבים מאתר אחד לאו דווקא פוגעים- אך זה אינו משתלם. השאיפה היא תמיד לקבל קישורים ממגוון אתרים.

קישורים בתשלום- כן או לא?

אחת הסוגיות שמעסיקות מקדמי אתרים היא האם לרכוש קישורים?

רכישת קישורים לצורך קידום

רכישת קישורים – כן או לא?

מקדמי אתרים ובעלי אתרים רבים נוהגים לרכוש קישורים מאתרים אחרים על מנת לקבל דירוג גבוה לאתר שלהם. על פי גוגל- אסור לבצע מניפולציה אשר תגרום לעמוד/ אתר להתחזק במנוע החיפוש.

רכישה של קישורים היא אחת מהמניפולציות הללו. במידה וגוגל ימצאו דפוס של רכישת קישורים עבור האתר בפרופיל הקישורים שלכם- תיענשו על כך.

לכן ההמלצה היא להימנע ככל הניתן מרכישה של קישורים. במידה וכן עושים זאת- יש להימנע ככל האפשר מרכישה מרובה של קישורים, ויש לשלב את הקישור הקנוי בתוך טקסט בצורה הטבעית ביותר כך שלא ניתן יהיה להבחין כי הוא קנוי.

לאחר שהבנתם את המאפיינים של בניית פרופיל קישורים טוב, תוכלו לבנות אסטרטגיה טובה עבור האתר שלכם.

ובנימה אישית יותר, ההמלצה שלי היא לזכור היטב כי יש לעשות שימוש בצורה נכונה בתוכן שלכם. תוכן טוב ובעל ערך יביא לקישורים טבעיים לאתר שלכם.

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".