החלטתם להתחדש ורכוש נייח חדש, חזק ומהיר? יש לכם לבטים איזה "מכונה" הכי כדאי לכם לקנות? הגעתם למקום הנכון!

מחשב נייח מומלץ לקנייה 2012-2013

מחשב נייח מומלץ לקנייה 2012-2013

במאמר אציג בפניכם שני מפרטים מומלצים.

מפרט אחד מיועד למחשב רב תכליתי (להלן מחשב משרדי) אשר נועד לשימושים בסיסיים כגון: גלישה באינטרנט, צפייה בסרטים באיכות HD, כתיבת מסמכים והפעלת תוכנות סטנדרטיות אשר אינן כבדות משקל.

המפרט השני הינו מפרט אשר נועד לגיימרים המבקשים להנות מחווית משחק בלי שיצטרכו לחתום על משכנתא עם ערבים, מפרט בתקציב צנוע אך חזק מספיק על מנת להריץ את כל המשחקים החדשים בשוק בלא שום קושי.

ראוי לציין כי בעת כתיבת מאמר זה השתדלתי שלא להיכנס לדקויות טכניות והרחבה מיותרת למדי של כל רכיב ורכיב, שכן מטרת המאמר היא לספק ידע בסיסי אודות המפרטים המומלצים ולהסביר את פעולותיהם של הרכיבים אותם בחרתי להמליץ לכם הקוראים.

תחילה נציג את המפרטים המומלצים במלואם ולאחר מכן נעמוד על טיבם של כל אחד מרכיבי המחשב בפרט.

אתם מוזמנים לגלוש לקטגורית נייד מומלץ לפוסטים עדכניים יותר

מפרט מומלץ לנייח משרדי

רכיב

תיאור

מחיר

מעבד

Intel i3-2120

550 ₪

קירור למעבד

Zalman SZ CC92HS CPU Cooler

65 ₪

לוח אם

Gigabyte GA-B75M-D3H

400 ₪

זיכרון RAM

Kingston/Corsair/G.Skill 1X4GB 1333Mhz  DDR3

130 ₪

כונן קשיח

Western Digital 1000GB

500 ₪

כרטיס מסך

מובנה בלוח אם

ספק כוח

Thermaltake/Antec/Coolermaster/Seasonic
350 Watt

250 ₪

כונן אופטי

LG / SAMSUNG DVD Dual Layer

100 ₪

מארז

Coolermaster Elite 310

200 ₪

אחריות ל 3 שנים
(למעט כונן אופטי)

             סה"כ:

2130 ש"ח

מפרט מומלץ למחשב גיימינג נייח:

רכיב

תיאור

מחיר

מעבד

Intel i5-2300

850 ₪

קירור למעבד

Zalman SZ CC92HS CPU Cooler

65 ₪

לוח אם

Gigabyte GA-B75M-D3H

400 ₪

זיכרון RAM

Kingston/Corsair/G.Skill 1X4GB 1333Mhz  DDR3

130 ₪

כונן קשיח

Western Digital 2000GB

600 ₪

כרטיס מסך

ATI HD6770 1GB

550 ₪

ספק כוח

Thermaltake/Antec/Coolermaster/Seasonic
500 Watt

350 ₪

כונן אופטי

LG / SAMSUNG DVD Dual Layer

100 ₪

מארז

Antec Three Hundred

300 ₪

 

אחריות ל 3 שנים
(למעט כונן אופטי)

             סה"כ:

3345 ש"ח

מעבד (CPU)

מעבד חזק למחשב נייח דגם i5

מעבד חזק למחשב נייח דגם i5

מעבד (קישור לויקיפדיה) הינו אחד הרכיבים החשובים במפרט של כל מחשב אם לא החשוב ביותר.
המוח שמעבד את הפקודות ומנטר את כל הפעולות. את רובו של שוק המעבדים תופסות כיום שתי חברות עיקריות: אינטל ו AMD. ככלל ההמלצה הגורפת (ובתוכה גם המלצתי האישית) היא לבחור במעבדי אינטל, שכן על אף שמעבדי אינטל יקרים יותר, הם חזקים, אמינים יותר ולרוב גם מהירים יותר ממעבדי AMD.

למחשב משרדי יתאים בהחלט מעבד מסדרת i3, דוגמת המעבד הספציפי  Intel i3-2120.
זהו מעבד בעל ארבע ליבות (לוגיות) אשר מתאים לעבודה עם מספר רב של תוכנות במקביל, צפייה בסרטים בעלי איכות HD. עלות המעבד i3-2120 נעה בין 550 ל 630 שקלים.

מחשב גיימינג מצריך כח גדול יותר ממחשב נייח משרדי ולכן ההמלצה הנכונה תהיה על מעבד מסדרת i5, דוגמת המעבד הספציפי  Intel i5-2300 (מחירון אינטל העולמי). מעבד זה מתאים לעבודה עם מספר רב של תוכנות, להרצת תוכנות כבדות יחסית (פוטושופ וכדומה) ולהרצת משחקים באיכות גרפית גבוהה. בחירה במעבד i5 לצורך מחשב גיימינג תבטיח כי למחשב לא תהיה כל בעיה להריץ משחקים שיצאו לשוק בשנים הקרובות (בצירוף כרטיס מסך איכותי כמובן שעליו נמליץ בעוד מספר פסקאות). עלות המעבד i5-2300  כ 850 -900 שקלים.

הערה חשובה: בעבר היה נהוג למכור את המעבד בתוספת קירור מקורי למעבד המגיע בדמות מאוורר פשוט וזול, אולם כיום המגמה השתנתה ובהתאם לזאת רצוי לקנות קירור למעבד המיוצר בידי צד שלישי אשר יהווה תחליף איכותי יותר למאוורר המקורי של אינטל. בחירה במאוורר למעבד של חברת ZALMAN  בהחלט תענה על הציפיות, מחירו של מאוורר פשוט תוצרת זלמן לא צריך לעבור את הרף של 80 שקלים.

לוח אם (Motherboard)

לוח אם גיגהביט למחשב

לוח אם גיגהביט למחשב

לוח אם הינו רכיב קריטי במפרט המחשב. הדרך הטובה ביותר לתאר תפקידו של לוח האם היא לחשוב עליו כעל מערכת כבישים מהירה ומשוכללת שעליה עובר המידע מרכיב אחד לרכיב שני, ככל שהלוח אם איכותי ותואם את צרכי השימוש כך גם הביצועים יראו יותר טוב.
אחת החברות הטובות והמומלצות ללוחות אם כיום היא חברת Gigabyte. 
למחשב משרדי
בעל מעבד i3 נצטרך לוח אם עם תושבת מתאימה למעבד, דוגמת הלוח אם
Gigabyte GA-B75M-D3H. מדובר בלוח אם המצויד בארבעה חריצים לכרטיסי זיכרון RAM, בעל חיבורים ותמיכה בטכנולוגיות usb3 וכן תומך במהירות העברת מידע גבוהה לכוננים קשיחים מסוג SATA 6Gb/s. בחירה בלוח אם זה תבטיח ביצועיים מצוינים למחשב נייח משרדי תוך השארת מקום בעתיד להוספת שדרוגים כגון זכרונות או כוננים קשיחים מסוג SSD. כמו כן, דגם ה GA-B75M-D3H של חברת ג'יגהבייט כולל בתוכו כרטיס מסך מובנה אשר מסוגל לנגן סרטים באיכות HD ובכך חוסך קנייה של כרטיס מסך נפרד.
נפתיע ונאמרכי גם למחשב גיימינג בתקציב לא גבוה דגם ה GA-B75M-D3H יכול להתאים בהחלט.
הלוח הנ"ל תומך גם במעבדים מסדרת i5 עליהם המלצנו בפסקה הקודמת, וכן תומך בחיבור מתאים לכל כרטיסי המסך החזקים בשוק.
יש לציין עם זאת כי במקרה של מחשב נייח המיועד למשחקים יתקיים הצורך לחבר ללוח האם כרטיס מסך חיצוני אולם בזאת נדון מעט מאוחר יותר.   
עלותו של לוח אם GA-B75M-D3H תוצרת Gigabyte  נעה בין 400 ל 460 שקלים.

זיכרון מחשב (Memory)

זיכרון דידיאר 3 למחשבי פיסי

זיכרון דידיאר למחשבי פיסי

זיכרון RAM הינו רכיב חשוב במפרט המחשב והוא קריטי לשם תפקוד מהיר ויעיל של המחשב בעיקר בעת שימוש בכמות מרובה של תוכנות בו זמנית. הכלל הפשוט בזיכרון הוא : כמה שיותר – יותר טוב, אולם למרביתהמחשבים הנייחים הפרטיים כיום תספיק בהחלט כמות זיכרון העומדת על  4 ג'יגה. מומלץ שלא להסתפק בפחות מ 4 ג'יגה של זיכרון RAM ללא קשר למטרות השימוש במחשב, זאת בשל התצרוכת ההולכת וגדלה של זיכרון בידי תוכנות ומשחקים חדשים.
זיכרון ה RAM הנפוץ כיום נקרא DDR3 – זיכרון מהיר המאפשר עבודה מהירה ונוחה.
את כרטיסי הזיכרון ניתן לקנות בתור כרטיס אחד של 4 ג'יגה או שני כרטיסים נפרדים של 2 ג'יגה כל אחד. בין היצרנים המומלצים לזיכרון RAM ניתן למצוא את G.Skill, corsair  ו – Kingston.
עלותו של 4 ג'יגה זיכרון RAM נעה בין 130 ל 200 שקלים.
הערה: זיכרון RAM מגיע במספר מהירויות,למחשב משרדי וכן גם למחשב גיימינג תספיק מהירות של MHZ1333.

כונן קשיח במחשב (Hard Disk)

כונן קשיח של westren digital

כונן קשיח של westren digital

כונן קשיח הינו הרכיב אשר עליו נשמר כל המידע שיש לכם במחשב.
הצורך למקום פנוי בכוננים הקשיחים רק הולך ועולה עם הזמן ועל כן רצוי להצטייד בהתאם.
נזכיר ונאמר שאנו דנים כאן בכונן קשיח פנימי בלבד. החברה המומלצת לכוננים פנימיים היא חברת Western Digital.
למחשב משרדי ניתן להסתפק בהחלט בכונן קשיח בגודל של 1 טרה בייט. עלות כונן קשיח בגודל 1 טרה בייט היא כ 500-550 שקלים.
באשר למחשב גיימינג המלצתי החמה היא לא להסתפק בפחות מ 2 טרה בייט של מקום בכונן הקשיח, בעיקר בשל גודלם ההולך ועולה של משחקים חדשים היוצאים לשוק.
עלות כונן קשיח בגודל 2 טרה בייט היא כ 600-650 שקלים.
הערה: לאלו מכם החושקים במהירות עבודה גבוהה במיוחד אוכל להמליץ לרכוש כונן קשיח מסוג SSD (בקישור תמצאו סקירה למחשב נייח עם דיסק קשיח מסוג SSD)

ספק כח (Power Supply)

ספק כוח הינו רכיב המספק את החשמל לכל רכיבי המחשב.

ספק כוח למחשב thermaltake

ספק כוח למחשב

בכל הקשור לספק כוח הרי שרצוי בהחלט לרכוש ספק כוח ממותג מוכר ולא לנסות לחסוך כאן בכמה שקלים בקניית ספק כוח של חברה לא מוכרת. ספקי כוח ממותגים הינם אמינים יותר, עמידים יותר וגורמים לפחות תקלות. בין היצרנים של ספקי כוח איכותיים ניתן למצוא את Antec, coolermaster, seasonic  ו- Thermaltake .

למחשב משרדי יספיק ספק כוח בעל עוצמה הנעה בין 350  ל400 וואט. במידה ואתם נוטים לחשוב שביום מן הימים תרצו לשדרג את המחשב ולהוסיף לו רכיבים חדשים, הרי שהייתי ממליץ לבחור בספק של  400 וואט. עלותו של ספק כוח כזה כ 250 שקלים.

למחשב גיימינג רצוי לבחור ספק קצת יותר חזק, בעיקר בשל הצריכה הגבוהה של כרטיס המסך המיועד למשחקים. ספק בעל עוצמה של 500 וואט יהווה בחירה הולמת.
עלותו של ספק כוח בעוצמה של 500 וואט כ 350-400 שקלים.

מארז מחשב גיימינג המלצות (PC Case)

מארז למחשב פיסי נייח

מארז למחשב פיסי נייח

לכל מחשב נייח דרוש מארז על מנת לשמור על רכיבי המחשב ולהאריך את חייהם.
מארז יצמצם את כניסת האבק לתוכו ובכך יאריך את חיי רכיבי המחשב הרגישים לאבק.

תפקיד חשוב נוסף של המארז הוא לקרר את רכיבי המחשב ע"י סירקולציה נכונה ומחושבת של אוויר
אשר תגרום להוצאת האוויר החם אל מחוץ למארז ובכך תצמצם את כמות התקלות של רכיבי המחשב העלולים להיגרם כתוצאה מטמפרטורות גבוהות מדי.

למחשב משרדי ניתן להסתפק במארז סטנדרטי הכולל בתוכו מאווררים המשמשים לסירקולציה והוצאת אוויר חם וכן רשתות (פילטרים) אשר ממוקמות בפתחי האוורור של המארז במטרה לצמצם את כניסת האבק לפנים המארז. המארז מדגם Elite 310 של חברת coolermaster הוא בחירה מצוינת (חברת גולדטופ נחשבת ליקרה אך השרות שם סביר). ה Elite 310 מכיל מאוורר פנימי איכותי, פילטרים נגד אבק והוא גדול ומרווח מספיק לשם הוספת רכיבים נוספים למחשב בעתיד כגון כונן קשיח או כרטיס מסך. עלותו של ה Elite 310 היא כ 200 שקלים.

כאשר בוחרים מארז למחשב גיימינג מתקיימת חשיבות יתרה לבחירה במארז איכותי אשר יקרר ביעילות את פנים המארז והרכיבים שבתוכו, אחת הסיבות העיקריות היא החום הרב שנפלט מכרטיסי המסך היעודיים המשמשים לגיימינג, הצטברות האוויר החם במארז והישארותו שם תגרום לכדי קיצור חיי רכיבי המחשב. לשם הימנעות מכך יש להצטייד במארז בעל יכולות סירקולציה מוגברות המאפשרות לו לחלץ את האוויר החם אל מחוצה לו ולשמור על חיי הרכיבים.

מארז מדגם Three Hundred 300 של חברת Antec (השוואת מחירים זאפ) המצוינת ישמש בחירה מצוינת לכל מחשב גיימינג וזאת מבלי לגרום לקרע עמוק בכיס. בThree Hundred  ישנם שני מאווררים,אחורי ועליון, המאוורר האחורי נועד לדחיפת אוויר קר פנימה בעוד המאוורר העליון שואב את האוויר החם ומוציאו אל מחוץ למארז.

במארז ישנם פילטרים איכותיים למניעת הצטברות אבק וכן מספר גדול של "מגירות" לאחסון והוספה של כוננים קשיחים רבים במידת הצורך. עלותו של מארז ה Three Hundred  של Antec  היא כ 300 שקלים.

כרטיס מסך (Graphic Card)

כרטיס מסך למשחקים גיימרים ATI

כרטיס מסך למשחקים גיימרים ATI

כרטיס המסך הוא רכיב האחראי על עיבוד הגרפיקה ותצוגת המחשב.
למחשב משרדי אין צורך בכרטיס מסך חיצוני שכן הכרטיס מסך המובנה בלוח האם עליו המלצנו יספק את הסחורה ללא קושי.
באשר למחשב גיימינג הדורש כרטיס מסך חזק מספיק על מנת להריץ את המשחקים היוצאים כיום לשוק המלצתי האישית היא לבחור ב 6770 מבית ATI. מדובר בכרטיס חזק מספיק על מנת להריץ את רוב המשחקים החדשים באיכות גרפית בינונית עד גבוהה, והוא עושה זאת מבלי לחפור לנו עמוק בכיס. עלותו של כרטיס כזה היא כ 550 שקלים.

כונן אופטי (DVD R/W)

בימינו, צורבי דיוידי עולים מעט מאוד והם רכיב בסיסי בכל מחשב.
החברות המומלצות לצורבים הן SAMSUNG  ו- LG, כל צורב דיוידי מבית היוצר של חברות אלה אמור לעשות את עבודתו נאמנה. מחירו מסתכם בכ 100 שקלים.
לאלו מכם החושקים בצפייה בסרטי BluRay  מקוריים וצריבה של דיסקים מסוג בלוריי המגיעים לנפח של עד 50 ג'יגה, יש אפשרות לקנות צורב בלוריי. צורב מסוג זה עדיין יקר מדי לרוב האנשים כיום ומחירו יכול להגיע ל 500 שקלים.

כותב המדריך – חגי לוי

שלום לגולשי הקהילה. אם ברצונכם לקבל ייעוץ אישי והתקנת מערכת (שירות בתשלום) באפשרותכם ליצור קשר ואשמח לעזור

טלפון נייד: 0507192019 חגי

דואר אלקטרוני: [email protected]

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".