ניקיון המחשב באמצעות תוכנת ניקיון

ניקיון המחשב באמצעות תוכנת ניקיון

המחשב איטי? עכשיו נגרום לו לעבוד מהר יותר!

המדריך יציג איך לנקות Temporary files (קבצים זמניים שתופסים זיכרון) ועוד הרבה ג'אנק מצטבר במערכת ההפעלה.

תוכנת CCleaner (חינמית) נתמכת במערכות ווינדוס השונות וגם למחשבי אפל

את התוכנה אפשר להוריד בקישור:

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

כמו כן חפשו אותה בגוגל היא בחינם.

התקנת תוכנת CCleaner

להפעיל את קובץ ההתקנה > לאשר את התנאים ובחלון עם ה- 5 ריבועי בחירה להשאיר רק את הריבוע הראשון מסומן ב- V > ללחוץ על Next  > בחלון הבא להסיר את ה- V מ- Install Google Toolbar .

שימוש בסי קלינר

לפני השימוש, יש לסגור את כל התוכניות כולל דפדפנים.

כשמפעילים, יקפוץ חלון של Intelligent Cookie Scan, אם אתם רוצים שתוכנה תשמור על סיסמאות דפדפדנים (סיסמאות כניסה לאתרים או דואר אלקטרוני כמו Gmail) יש ללחוץ על Yes.

בתוכנה יש 2 אוצפיה מרכזיות (צד שמאל):

Cleaner – מנקה Temporary files , History, Cookies, Clipboard, Memory dump ועוד הרבה ג'אנק מהמחשב, שימו לב שיש שתי לשוניות אחת Windows – אחראית על דפדפן Internet Explorer והשניה Application – אחראית על דפדפן FireFox, דפדפן Chrome (של "גוגל"), ועוד מגוון תוכנות במחשב.
יש ללחוץ על הכפתור Run Cleaner בצד ימין והתוכנה תסיר את הג'אנק.

Registry – מנקה ערכים לא חוקיים או לא זמינים ממסד הנתונים של מ.ההפעלה. בכדי לנקות, יש ללחוץ על כפתור Scan for Issues ולאחר מכן על כפתור Fix Selected Issues.

שימו לב: המערכת תשאל אם ברצונכם לגבות את ה- Registry של מחשב, תשמרו את קובץ הגיבוי על שולחן העבודה. אין ממה לחשוש, אני משתמש בתוכנה באופן יום יומי ולא קרה לי אפילו מקרה אחד של קריסת מערכת.

מומלץ להפעיל את CCleaner במצב של Safe mode (מצב בטוח) – במצב הנ"ל המערכת עובדת עם משאבים בסיסים והתוכנה אפקטיבית יותר.

איך להיכנס למצב בטוח

איך להיכנס למצב בטוח תפריטים מצב בטוח

בכדי להיכנס למצב Safe mode יש לבצע הפעלה מחדש למחשב וללחוץ על כפתור F8 במקלדת בזמן עלית המחשב (במסכים השחורים בהתחלה), בראש חלון התפריטים יש לבחור באופציה של Safe mode (מצורפת תמונה של התפריטים). עדין לא הצלחתם? העזרו במדריך המלא:  "איך להיכנס למצב Safe mode.

יש לכם שאלה? מערכת שאלות ותשובות 9COMP זמינה עבורכם.

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".