רכשתם מוצר אפל ואתם צריכים להפעיל אחריות?

אחריות מוצרי אפל

אחריות מוצרי אפל

תנאי אחריות מק

1. אני מעתיק את התנאים מילה במילה ובסוף כל סעיף הסביר במילים שלי "למה התכוון המשורר" (לפי הבנתי מהנקרא). בנוסף, אשתף בדעתי וביקורת.

2. איני בא לשנות את התוכן/מידע של תנאי האחריות. בסופו של דבר, ובעת קבלת האחריות, אייקון גרופ קובעת את תנאי האחריות ולא אני.

3. כותרות הסעיפים בעמוד קצת שונות מהכותרות המופיעות בתנאים. הן פרי היצירה שלי.

4. תנאי האחריות פורסמו בתאריך יצירת המאמר. ייתכן ובעתיד הן ישונו ע"י החברה.

תנאי אחריות למוצרי Apple בארץ

"אייקון גרופ, ח.פ. 513955252" (להלן החברה) אחראית בזה בפני הקונה, לתקינות הציוד הנושא מספר סידורי שהינו מהית Apple ושפרטיו מצויינים מעבר לדף, וזאת בתקופה של 12 חודשים או אלא אם צוין אחרת ע"ג תעודה זו, החל מיום הרכישה (להלן: תקופת האחריות), בכפוף לאמור להלן:

מה זה אומר? האחריות מתקבלת ע"י חברת אייקון גרופ. לכל מוצר אפל יש שנה אחריות. שימו לב שגם למוצרים שנרכשו בחו"ל, יש אחריות בינלאומית לשנה! (זה לא כתוב).

סעיף 1 – מי רשאי לקבל את האחריות

האחריות ניתנת בזה רק עבור ציוד המפורט מעבר לדף (להלן "הציוד"/"פרטי הציוד") ולקונה שרכש את הציוד לשימוש אישי, ביתי או משפחתי (להלן "הציוד"/"פרטי הציוד").

מה זה אומר? לא בדיוק מובן. לדעתי רק "רוכש" המוצר יכול לקבל את האחריות. לדעתי אם תשלחו "מכר" עם החשבונית ובמידה והחשבונית לא על שמו, לא תקבלו שירות.

איפה שכתוב "לשימוש אישי, ביתי, משפחתי" לא כתוב גם עסקי ומסחרי. מי שרכש מחשב לעסק לא מקבל אחריות? כל הסעיף הזה מיותר.

סעיף 2 – יש להגיע לנקודת השירות עם המוצר

בתקופת אחריות החברה, לפי שיקול דעתה הבלעדי, תתקן או תחליף, בכפוף להוראות סעיף 4 להלן, פרטי ציוד שימצאו ע"י החברה פגומים או בלתי תקינים וזאת ללא חיוב הקונה בתשלום ובלבד שפריטי הציוד יובאו אל אחת מתחנות השירות/החנויות (להלן נקודות השירות) המפורטות בהמשך. ההובלה תעשה ע"י הקונה, על חשבונו ועל אחריותו בלבד.

מה זה אומר? בכדי לקבל את האחריות אתם חייבים לספק לחברה את המוצר פיזית! (להגיע לאחת מנקודות השירות) – בצדק. האחריות תתקבל לפי סעיף 4 (הסעיף הכי חשוב בתנאים).

סעיף 3 – שירות באתר הלקוח (שירות בתשלום)

במקרה של שירות בבית הלקוח (שירות בתשלום), ינתן השירות בתחומי משלוחים אשר יקבעו עפ"י החלטת החברה.

מה זה אומר? ניתן לקבל שירות באתר הלקוח. ייתכן תשלום גם על משלוחים או נסיעות טכנאי (לפי החלטת החברה).

סעיף 4 – הסעיף הכי חשוב בתנאי האחריות!

אחריות החברה ע"פ תעודה זו ובכלל, לא תחול בכל אחד מהמקרים המפורטים להלן, אשר בהם כל תיקון או החלפה של ציוד, לרבות עלות חלפים ופרטי ציוד מוחלפים בדיקה ושעות עבודה שיושקעו בתיקון יבוצעו בתשלום בהתאם למחירון החברה שיהיה בתוקף באותה העת, ואלה המקרים:

א. אם ניזוק פריט הציוד ע"י שבר, כח עליון, רשלנות, זדון, שפיכת נוזלים, לחץ בלתי ביר על המעטפת, חשיפה לשמש או לטמפ' חריגה.

ב. אם ניזוק פריט חומרה כתוצאה משימוש לא נכון, או שלא לפי ההוראות, או לא זהיר, או כתוצאה משינויים במתח החשמל, או כתוצאה משימוש במתח חשמל בלתי מתאים, או כתוצאה משימוש בציוד לא מתאים.

ג. אם נעשה טיפול, שינוי או תיקון בפריט הציוד ע"י מישהו שאינו טכנאי מוסמך ואינו מורשה מטעם החברה.

ד. באם מקור הקלקול בנזק מכון/ אינו מכוון שנגרם ע"י הקונה ו/ צד שלישי.

מה זה אומר? סעיף זה בא להגן על "אייקון גרופ" מפני חבלות חומרה ונזקים של שבר. רוב הסעיפים המצוינים בחלק זה הוגנים ומקובלים (לפי דעתי האישית), אך יש פה כמה סעיפים של "כיסוי תחת"!

הוגן: אף יצרית חומרה לא תתן לכם אחריות על שבר, שפיכת נוזלים (מים או קפה) ובצדק! אתם צריכים לדעת לשמור על הציוד שלכם.

לא הוגן: כל סעיף ב. "אם ניזוק פריט החומרה כתוצאה משימוש לא נכון" (סעיף מאוד כללי), "שינויים במתח חשמך" ז"א גם קצר חשמלי. זה מאוד מוזר, אני יודע שאם נשרף הספק כח או לוח האם כתוצאה מהפסקת חשמל, קצר חשמלי, ניתן לקבל אחריות אצלך היבואן. זה מוזר שבתנאי האחריות הם מציינים אחרת.

שימו לב: אם טכנאי לא מוסמך (ז"א מעבדה פרטית) תפתח את המחשב, פג תוקפה של האחריות! ז"א שאם תרצו לשלב דיסק קשיח SSD במחשב חדש, תצטרכו לבצע את השידרוג רק באיי-דיגיטל! או אחרי שנה כשתגמר האחריות.

הדיברות באחריות מקינטוש להכיר

קרדיט תמונה: קרדיט ענק ל-Tania Karanat. עוד תמונות שלה בקישור http://www.shutterstock.com/g/tania1977

סעיף 5 – בתקלות מסך, היצרן קובע

בכל מוצר הכולל מסך, כמות הפיקסלים, צבעים וצפיפותים – נקבצים כתנאי ע"י היצרן, להחלפת המוצר האחריות במרה כזה, תפעל חברתנו ע"פ הנחיות היצרן.

מה זה אומר? מוצר כולל מסך = מחשב iMac (מחשב נייח משולב עם מסך). לעיתים יש פיקסלים שרופים במסך או כתמי צבע. לפי הבנתי מהכתוב, כשתצביעו על תקלה מהסוג ה"ל, אייקון גרופ יפעלו לפני הנחיות אפל (היצרן).

ז"א, שתצתרכו להמתין זמן ממושך בכדי לקבל אחריות או שאולי גם לא תקבלו (היצרן קובע).

סעיף 6 – אחריות על iPod ו- iPad

אספקת חלקי חילוף לציוד מסוג iPod או iPad שמחירו עולה על 300 ש"ח תבוצע ע"י החברה לפי דרישה, עד 12 חודשים מיום תום שנת האחריות הראשונה, באמצעות ערכת חלקי חילוף שלמה שעלותה עד 75% מעלות ציוד דומה באותה עת.

מה זה אומר? האמת שלא ממש ניסיתי להבין את הסעיף הזה. משום מה, משהו בו מרגיש לי עקום :)

סעיף 7 – אין אחריות על תוכנה (מערכת הפעלה)

מובהר כי אחריות "החברה" על פי תעודה זו ובכלל, אינה חלה ביחס לתוכנה או בכל הקשור לתוכנה.

מה זה אומר? אין אחריות על מערכת הפעלה או תוכנה. בצדק! אף טכנאי/מעבדה לא מספקים אחריות למערכת ההפעלה (אולי שבוע. רק בשביל שהלקוח ירגיש טוב).

סעיף 8 – אין אחריות על מידע אישי (מסמכים, תמונות וכו')

החברה אינה אחראית לכל נזק עדיף או תוצאתי בכל מין וסוג, מבלי לפגוע מכלליות האמור בראשית הסעיף מוצהר במפורש, שבמידה והתיקון ו/או השירות כרוך בהעברת אינפורמציה בדיסקים קשיחים ו/או במדיה מגנטית ו/או אופטית ואו בכל צורה אחרת, החברה אינה אחראית בכל צורה שהיא לאינפורמציה האמורה ו/או להעברתה.

מה זה אומר? אייקון גרופ איננה אחראית על התוכן השמור במחשב (מידע אישי). גם במידה ותבחרו לקבל דרכם שירות בתשלום/טיפול במערכת ההפעלה, הם אינה אחראים לכל מה שקשור במסמכים, תמונות, דוא"ל וכו. בצדק.

סעיף 9 – רוצים התקנת מערכת? תספקו לנו את מקור ההתקנה

במידה ונדרש להתקין מחדש את מערכת ההפעלה מתחייב הלקוח כתנאי להתקנה לספק לחברה את מערכת ההפעלה המקורית שרכש כדין.

מה זה אומר? אם תרצו להתקין מערכת הפעלה על המחשב, תצטרכו לספק את מקור ההתקנה. ביננו, כמעט לאף אחד אין אותו ובמחשב "iMac 27 האחרון שלקוח שלי רכש, לא הגיע תקליטור התקנה.

סביר להניח כשתרצו להתקין דרך היבואן מערכת הפעלה, תצטרכו לרכוש מערכת עדכנית (מה שכן, זה לא עולה יקר).

סעיף 10 – בכדי לקבל את הרכיב התקול, יש לרכוש אותו

מוצהר במפורש, שבמידה והחברה תחליף פריט או חלק פגום בציוד, ישאר החלק או הפריט הפגום בבעלותה. בלקוח ראשי לרכוש מהחברה את הפריט/החלק הפגום שהוחלף במחיר כמפורט במחירוני החברה באותה העת. מוסכם כי האחריות על הפריט המוחלף תסתיים עם תום תקופת האחריות של תעודה זו ולא פחות מ- 90 יום ממעמד התיקון.

מה זה אומר? זה סעיף מאוד "דפוק". אם מדובר ברכיבים כמו לוח אם, זיכרון, ספק כח, מעבד, אין לכם צורך ברכיב הישן. עכשיו תנסו לשאול את עצמכם מה קורה אם הדיסק הקשיח שלכם תקול ואתם רוצים לשחזר ממנו מידע?

א. בכדי שהמחשב יחזור לתפקד, נותן האחריות חייב להחליף את הדיסק הקשיח בחדש (ולקחת את הישן אלא אם תרכשו אותו).

ב. אין לכם אפשרות לקחת את המחשב לשחזור לפני הפעלת האחריות מכיוון שאם מעבדה פרטית (שאינה מוסמת) תפתח את המחשב, פג האחריות.

מה עושים? לפי מה שאני זוכר, לקוח שלי לקח את המחשב לתיקון באיי-דיגיטל, ולפני שהם החליפו את הדיסק, הם פתחו את המקבוק שלו ונתנו לו את הדיסק הקשיח.

עם הדיסק הוא רק לחברת שחזור, שיחזר את המידע, חזר לאיידיגיטל סיפק להם את הדיסק התקול ורק אז הם החליפו לחדש (זה סיפור).

חריטה על מקלדת מסירה אחריות

סעיף 11 – איסור חריטה על מקבוקים או מקלדות מקינטוש

חל איסור מוחלט על ביצוע חריטה על גבי הציוד. במקרה של חריטה תראה החברה את החריטה כנזק מכוון ותסיר כל אחריות מהחלק החרוט.

מה זה אומר? אם רכשתם מקבוק פרו/אייר בחו"ל (הניידים של אפל), כשתבצעו חריטה בעברית למקלדת מקינטוש (נסון דרך פיסי גרף חולון).

אם אתם רוכשים את המחשב בארץ וצריכים שפות נוספות בנוסף לאנגלית ועברית, תבדקו אם ניתן לצרוב אותן אצל היבואן בכדי לא לאבד את האחריות!

סעיף 12 – תראו תעודה! צא/י מהרכב, רישיונות בבקשה

בכל פניה בקשר עם האחריות יציג הקונה תעודת אחריות זו.

מה זה אומר? אני לא יודע אם מישהו מיחס לסעיף הזה.

סעיף 13 –  עוד סעיף "לכיסוי תחת".

תעודת אחריות זו מבטלת על אחריות או ערבויות קודמות או אחרות שניתנו, בכתב או בע"פ ע"י החברה ו/או אפל.

מה זה אומר? עוד "כיסוי תחת".

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".