לפני שאפרט על סוגי הגירסאות במערכות ווינדוס (המידע בחלק למטה), אני חייב לומר שאין הבדל משמעותי בין מערכות ההפעלה של ווינדוס 7 -8.

אז מה השוני? כברירת מחדל, מערכת ווינדוס 8 מותקנת עם גירסאות מעודכנות של דפדפן האינטרנט אפלורר 9 (ווינדוס 7 מגיע עם גירסא 8). נגן המערכת Windows Media Player מגיע בגירסא 12 ואילו בווינדוס 7 גירסא 10.

זה לא ממש משנה את חוקי המשחק מכיוון שגם במערכת ווינדוס 7 ניתן לשדרג את הדפדפן ונגן המדיה לגירסאות עדכניות כמו בווינדוס 8 (אקפלורר 9 + נגן המדיה 12). עוד משהו קטן, מי משתמש היום בדפדפן אפלורר?? דפדפן Chome של גוגל שולט בעולם.

מעבר לזה, מיקרוסופט די סיבכה את המערכת עם כל הסמלים של האפליקציות שאני אישית חושב שאין להם שימוש וזה רק מסבך את העין (מצורפת תמונה).

חשוב מאוד: ניתן לבטל את הסמלים הללו משולחן העבודה! (מומלץ)

windows 8 start poptop

windows 8 start poptop

מדוע כן כדאי לבחור במערכת Windows 8 ?

בסופו של דבר, מערכת ווינדוס 8 אמורה להיות יותר יציבה/מאובטחת מבחינת ווירוסים ופריצות + בסופו של דבר מיקרוסופט תוציא עידכונים שיעבדו רק ב- Windows 8.

הבדלים בין גירסות במערכות Windows

הבדלים בין מערכות ווינדוס

הבדלים בין מערכות ווינדוס

ווינדוס 7

מערכת ווינדוס 7 מגיעה ב- 3 גירסאות שונות: Home, Pro, Ultimate.

גירסאת ווינדוס 7 Home נחשבת לגירסא הבייתית (פשוטה) של ווינדוס ולא ניתן להכניס אותה לשרתי Domain

מעבר לזה, אין תמיכה בריבוי שפות. אם רכשתם את המערכת בשפה האנגלית, לא ניתן להפוך אותה לעברית. גירסא זו נמכרת לרוב במחשבים ניידים.

גירסאת ווינדוס 7 Pro: דומה לגירסאת Home רק שניתן לצרף את המחשב לדומיין + יש אופציה של גיבוי ושיחזור המערכת עם Image (צילום מערכת) ולעיתים זה יכול להיות שימושי.

מעבר לזה, אין תמיכה בריבוי שפות. אם רכשתם את המערכת בשפה האנגלית, לא ניתן להפוך אותה לעברית.

גירסאת ווינדוס 7 Ultimate: דומה לגירסאת Pro רק שלגירסא זו יש תמיכה בריבוי שפות (עד 35 שפות – אפשר לומר כל סוגי השפות) + יש אופציה שנקראת BitLocker, נעילה מפני גניבות (אני לא יודע עד כמה זה שימושי, אלא אם יש לכם מידע "סופר" חשוב על המחשב.

ווינדוס 8

לווינדוס יש 2 גיסראת עיקריות Windows 8 ו- Windows 8 Pro.

גירסאת Windows 8 היא גירסאת דומה לגירסאת ווינדוס 7 Home. לא ניתן להכניס את המשחב לדומיין + אין ריבוי בשפות.

גירסאת Windows 8 Pro הינה הגירסא עם כל האופציות. כולל ריבוי בשפות, צירוף מחשב לדומיין + הפיצ'ר של BitLocker (נעילה כאשר המחשב אבד/נגנב).

הבדל בביצועים

יצא לי לקרוא כמה מאמרים ברשת שסיקרו את ביצועי המערכות.

כותבי המאמרים טוענים שמערכת ווינדוס 8 מהירה יותר באתחול וגם בכיבוי המערכת (מצורפת תמונה).

ביצועי מערכות ווינדוס

ביצועי מערכות ווינדוס

היו גם כמה פרמטרים של "רינדורי וידאו" שמצביעים במערכת ווינדוס 8 מהירה יותר.

אני אישית חושב שאין הבדל משמעותי. אם רוצים ביצועים טובים, צריך להשקיע בחומרת המחשב מבלי להסתמך על מערכות ווינדוס שנחשבות לכבדות ביחס למערכות ההפעלה של מקינטוש (OS X).

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".