בבקשה לא ליצור קשר לגבי רכישת כרטיס רשת זה! אתר 9Comp אינו מוכר את הכרטיס.

מחפשים כרטיס רשת אלחוטי חזק במיוחד שמתאים למערכות Windows ומקינטוש (Macintosh)?

הגעתם למאמר הנכון! במאמר זה אציג בפניכם כרטיס WIFI מעולה מבית SignalKing שיבטיח לכם 90-100% קליטה.

הכרטיס מעולה גם למי שמחפש לגלוש על השכנים! כרטיס הרשת SK-30000N חזק פי 5 מכרטיסים בייתיים סטנדרטים כמו Dlink ו-Edimax.

תמונה של כרטיס רשת אלחוטית Wifi למחשבי פיסי ומקינטוש SignalKing 30000N (תמיכה בכל סוגי הרשתות)

SignalKing-Wifi-N-Macintosh-Windows

SignalKing-Wifi-N-Macintosh-Windows כרטיס רשת אלחוטי

האם הכרטיס תומך ברשת אלחותית מרשת N?

כן. הכרטיס האלחוטי תומך בכל סוגי הרשתות האלחוטיות. רשתות מסוג B/G/N ומתחבר לכל סוגי הראוטרים + כל סוגי ההצפנות WPA/WPA2 וכמובן להצפנות ישנות של WEP.

על איזה מערכות הפעלה ניתן להתקין את הכרטיס?

כל סוגי מערכות ההפעלה. הכרטיס מגיע עם חבילת דריברים (Drivers) למערכת ההפעלה של ווינדוס ונתמך גם במערכות ההפעלה של מקינטוש 10.6/7/8 (מערכות ליון החדשות).

יותר מזה, מערכות ווינדוס החדשות (גירסאות 7 ו-8) אינן דורשות התקנת דריבר, פשוט מחברים אל המחשב וזה עובד!

רוצים עוד סקופ? ניתן להתקין את הכרטיס גם על מערכות Linux (לכל חובבי הלינוקס).

מומלץ מאוד: לאחר שאתם רוכשים את הכרטיס, תעתיקו את הדריברים לכונן קשיח לצורך גיבוי (במיוחד אם אתם משתמשים במחשב מקינטוש או לינוקס). הדריברים האלה נדירים וקשה למצוא אותם להורדה ברחבי האינטרנט (במקרה של אובדן).

חיבור הכרטיס למחשב?

כיצד מחברים את הכרטיס למחשב

כיצד מחברים את הכרטיס אל המחשב

חיבור פשוט. הכרטיס מגיע בשני חלקים. אנטנה לבנה שמתחברת אל חלק שחור (הכרטיס עצמו), מהכרטיס יוצא כבל USB רגיל וסטנדרטי שאותו מחברים אל המחשב.

גודל פיזי

בינוני. זה לא Radar של חיזריים! הכרטיס יחסית קטן 4×7 ס"מ, האנטנה 7×17 ס"מ.

יתרונות וחסרות:

1. הכרטיס חזק פי 5 מכרטיסים סטנדרטים. כשחיברתי אותו אל המחשב מצאתי לפחות 15 רשתות אלחוטיות שלא הצלחתי למצוא עם כרטיס הרשת הקודם שלי מדגם TP-LINK WL-WN722N (הטיפי-לינק גם נחשב לכרטיס טוב, אבל לא אותה ליגה כמו SignalKing SK-30000N).

2. ניתן להתקין את הכרטיס על מחשבי מקינטוש! זה יתרון ענק לכל חובבי המק Wireless Card for Mac.

3. הכרטיס חיצוני ומתחבר בחיבור USB חיצוני. אין צורך לפתוח את המחשב פיזית!

4. כרטיס הרשת האלחוטי מגיע עם כבלים די ארוכים שמאפשרים להוציא את הכרטיס והאנטנה דרך החלון בכדי לקלוט רשתות אלחוטיות של השכנים!

חסרונות:

1. טכנאיים ואנשי מקצוע טוענים שכרטיסי רשת אלחוטיים מהסוג הזה (עם אנטנות חיצוניות ועוצמה כפולה מכרטיסים רגילים), מיצרים כפול קרינה.

אני אישיתי חולק על דעותיהם, אם הכרטיס עבר את תו-תקן, סביר להניח שניתן להשתמש בו ללא חשש. כל העולם שלנו בנוי מקרינה (סלולר), עוד כרטיס קטן לא ישנה לנו את החיים.

אם אתם מתכננים לרכוש את הכרטיס בשביל לקלוט רשתות של השכנים, האנטנה תשב בחוץ ואז זה ממזער את הבעיה.

עדכון: גולש שקרא את המאמר, שלח לי מייל פרטי וטען שאנטנה אלחוטית היא בעצם "מקלט" ולא "משדר". האנטנה "קולטת" אליה אותות (של הרשת) ואינה מפיצה קרינה!

מכך אפשר להסיק שהרכיב ש"מפיץ את הקרינה" הוא בכלל מכשיר "הראוטר" שמשדר את הרשת אלחוטית לחלל החדרים.

2. הכרטיס נרכש מחו"ל. נושא האחריות מאוד בעייתי ואפשר לוותר עליה. מניסיון אישי של בעל מקצוע, כרטיסי רשת נשמרים לאורך זמן ואין איתם בעיות.

המלצות על כרטיסי רשת

המלצות על כרטיס רשת אלחוטי wifi

המלצות על כרטיס רשת אלחוטי wifi

מניסיון של בעל מקצוע, כרטיסי רשת שמתחבים אל המחשב בחיבור PCI (חיבור פנימי) חזקים יותר מכרטיסי USB סטנדרטים (פחות חזקים מ- SignalKing למרות שהוא USB).

  • כרטיס מדגם Edimax EW-7128G נחשב לכרטיב מעולה וותיק. החיסרון שהוא תומך עד רשת G ולא ברשתות החדשות של N. מדובר כרטיס PCI ולא USB.
  • זה מומלץ: כרטיס TP-Link WN851 בחיבור PCI (תומך בכל סוגי הרשתות B/G/N) ועובד ב- 300mbps (חזק פי 2 מכרטיסים רגילים) – החיסרון שהוא "יקר יחסית" 169 ש"ח.
  • HighPower N-Max: כרטיס חיצוני USB שתומך בכל סוגי הרשתות (גם רשת N). עושה רושם של כרטיס חזק יותר מכרטיסים סטנדרטים וקל לחבר אותו משום שהוא בחיבור USB. החברה אינה מוכרת, זה קצת הימור.
  • כרטיס דומה ל- SignalKing: כרטיס בשם Wi-Fire HField (זה גם משהו סיני עם אנטנה חיצונית). הוא עולה כמו כרטיס ה- Signal וקצת יותר חלש (20dBm. הסיגנל עם עוצמה של 23dBm).

מסקנות: אם אתם בוחרים לרכוש כרטיס סטנדרתי ומפחדים מנושא הקרינה (במיוחד שיש תינוק בבית), אולי כדאי לרכוש את הכרטיס TP-Link WN851 (חברה מוכרת ועלות סבירה).

אם אתם מחפשים להתפרע קצת ולקבל עוצמה גבוהה, תבחרו ב- SignalKing. סה"כ כל הכרטיסים ה"לא סטנדרטים" הם מסין וללא מותג מוכר. הסיגנל עובד תקין מניסיון אישי ותומך בכל סוגי מערכות ההפעלה.

רשת אלחוטית במרחק 43 קילומטר!

איך הוא עשה את זה? קודם כל מדובר בכרטיס רשת אלחוטי בהכנה עצמית ולא בכרטיס ה- SignalKing SK-30000N.

הבחור השתמש באנטנטה ענקית והתחבר לרשת האלחוטית מהגובה!

מצורפת תמונה, שימו לב שהאנטנה יותר גדולה ממסך המחשב

אנטנת Wireless חזקה

אנטנת Wireless חזקה

סיפור אישי – רשת בעזרת 2 אנטנות ענקיות

בשנת 2006 כשעבדתי בחברת ביטוח ישיר (רחוב קרליבך בת"א), החברה שכרה שתי קומות נוספות ברחוב בבניין "רובינשטין" (רחוב מקביל) בכדי להרחיב את מוקד המכירות.

תקשורת הרשת בין שני הבנינים התבצעה בעזרת 2 אנטנות גדולות מאוד של רשת אלחוטית (קוטר 80-70 ס"מ).

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".