שוקלים לקנות נייד חדש? מבולבלים מהמגוון הגדול של מחשבים ניידים ולא יודעים במה לבחור? בואו נעשה סדר.

במאמר אציג בפניכם המלצות לרכישת מחשב נייד תוך עמידה על התאמת המחשב הנכון הדרוש לצרכים.
תחילה נציג את סוגי המחשבים הניידים ולאחר מכן נפרט ונרחיב על דגמים ספציפים של ניידים.

ניידים עבור סטודנטים ועבודה משרדית, מחשב נייד למשחקים, מחשב נייד לגלישה באינטרנט ושעות הפנאי (מסך 10 אינטץ קטן).

מחשב נייד לקנייה מומלץ שנת 2012

מחשב נייד לקנייה מומלץ שנת 2012

סוגי המחשבים הניידים

בימינו שוק המחשבים עמוס לעייפה במגוון רחב של מכשירים ניידים.

מגוון זה גורם לרבים בלבול רב בבואם לקנות מחשב נייד, שכן אין הם מכירים את ההבדלים בין כל סוגי המחשבים הניידים וכתוצאה מכך אינם יודעים איזה מחשב מתאים לצרכיהם.

ראוי לציין שעם ההתקדמות המהירה בטכנולוגיה הולכים ומטשטשים ההבדלים בין הסוגים השונים של המחשבים הניידים, זאת תוכלו לראות בפסקאות הבאות.
ננסה לעשות סדר בדברים ולהגדיר את שלושת הסוגים העיקריים של מחשבים ניידים הקיימים בשוק תוך עמידה על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:

Laptop לפטופ

מחשב נייד "קלאסי", אבי המחשבים הניידים. תרגום חופשי (מאוד) של המושג הוא: "מחשב שנועד לשבת על ברכיו של אדם".

כיום המילה לפטופ מתייחסת בעיקר למחשבים ניידים בעל גודל פיזי משמעותי בעלי מסכים גדולים ( 19 ו21 אינץ'), רכיבים איכותיים בעלי ביצועים חזקים כגון כרטיסי מסך המיועדים לגיימינג וכן משטח עבודה גדול הכולל מקלדת מרווחת יחסית ומשטח עכבר רחב בגודלו. גודלו של הלפטופ מאפשר לו לשאת כוננים אופטיים (כונן DVD), כרטיסי מסך גדולים ואיכותיים, כוננים קשיחים גדולים (פיזית) בעלי שטח אחסון גדול, וכן לוח אם איכותי עם מספר גדול של חיבורי כניסות ויציאות לשם שימוש שוטף במחשב (כניסות USB, חיבור חוטי לכרטיס רשת ויציאות HDMI (ויקיפדיה) או VGA לחיבור הלפטופ למסך חיצוני).
חסרון בולט של הלפטופ הוא זמן הסוללה הקצר שלו, זאת בשל צריכת החשמל הגבוהה ומספר גדול של רכיבים.

חסרון עיקרי נוסף של הלפטופ הוא מחירו אשר מתחיל בד"כ מ 3000 שקלים וממשיך צפונה, מחשב נייד לגיימרים יכול להגיע גם לסכום של 10,000 שקלים.
קהל היעד העיקרי של הלפטופ הוא גיימרים או אנשים המחפשים מחשב נייד בעל ביצועים עוצמתיים אשר יכול להחליף לחלוטין את המחשב הנייח.

בשל גודלו ואיכות ביצועיו אשר לעיתים לא נופלים מביצועי מחשב נייח וכן בשל המחיר הגבוה, הלפטופ בהחלט לא יתאים לאדם נייד בעל צרכים צנועים יחסית כגון סטודנט.
יש לציין כי לפטופ נוטה להתחמם משמעותית בחלקו התחתון ובכך גורם ללא מעט מקרים של כוויות ברגליים של המשתמשים בו.
בעבר הלא רחוק המילה לפטופ התייחסה כמעט לכל מחשב נייד ללא הבחנה בגודלו, אולם כיום המילה לפטופ מתחלפת לעיתים במושג הבא: Notebook.

Notebook מחשב נוטבוק

שימוש במילה Notebook מתאר בד"כ מחשבים ניידים בגדלים בינוניים עד גדולים (בעלי מסך בגודל 13-17 אינץ'). בבחינת מאפייני המחשב – הנוטבוק כמעט ואינו נבדל לפטופ והוא בעל מאפיינים דומים מאוד – מקלדת מרווחת יחסית, מסך גדול, כניסות ויציאות, כונן אופטי ודיסק קשיח גדול. הנוטבוק ישרת כל אדם בהצלחה רבה כל עוד לא נדרש ממנו להריץ משחקים כבדים מבחינה גרפית או מספר תוכנות כבדות הרצות בו זמנית.

המילה נוטבוק מחליפה אצל רבים מהמשתמשים את המילה לפטופפ, בלבול זה קיים בשל הכנסת המושג Notebook  לשוק בידי היצרניות אשר החליטו שכינוי המחשב הנייד שלהם כ Notebook יהיה מתאים יותר מאשר Laptop וירמוז למשתמשים בו כי הם אינם צריכים להושיב את המחשב הנייד על ברכיהם (מעין סדנת חינוך לשימוש במחשב).  מחירו של מחשב נייד מסוג נוטבוק צנוע בהשוואה למחיר לפטופ והוא נע בין 2000-4000 שקלים.
ראוי לציין כי למרות המאפיינים הדומים של הנוטבוק והלפטופ המוזכר בפסקה הקודמת, הרי שמבחינת ביצועים ידו של הלפטופ על העליונה וזאת בעיקר משום שהנוטבוק פונה לקהל יעד אחר.

קהל היעד של ה Notebook הוא סטודנטים, אנשי עסקים הנושאים עימם את המחשב לעיתים קרובות ומשתמשים בו לצורך הצגת מצגות ויצירת מסמכים ושימוש במספר תוכנות בו זמנית למעט תוכנות כבדות מאוד.

מחשב נייד בעיצוב מיוחד

מחשב נייד בעיצוב מיוחד

Netbook נטבוק

נטבוק הינו מחשב נייד זעיר מידות ובעל ביצועים חלשים הנועד בעיקר לעבודה קלה ופשוטה המושתתת ברובה על שימוש ברשת האינטרנט כגון: אימייל, ניגון סרטים באתרים כגון youtube, השמעת מוזיקה וכו'. גודלו של הנטבוק נושא עימו במרבית המקרים מסכים בגדלים של 7-11 אינץ'.

ניתן בהחלט להשתמש בנטבוק לשם יצירת מסמכים בוורד ואקסל. אולם ניסיון להפעלת תוכנות כבדות משקל כגון פוטושופ יביאו להאטה משמעותית בביצועי המחשב ואף לתקיעתו המוחלטת במקרים מסוימים.
בניגוד ל Notebook  וללפטופ, הנטבוק נוטה שלא להתחמם יתר על המידה.

חסרונות הנטבוק הם ביצועים חלשים מאוד הנובעים ממעבד חלש וחסכוני בחשמל, כונן קשיח בעל שטח אחסון קטן בהשוואה לשאר המחשבים הניידים וכן מחסור בכונן אופטי (DVD) ומחסור במגוון חיבורי היציאות והכניסות במחשב.

מחשב זה צורך מעט מאוד חשמל וזמן הסוללה שלו נע בין 6-10 שעות. משקלו הנמוך (1-1.5 ק"ג) מהווה פיתרון לאנשים הנושאים איתם מחשב באופן מתמיד ואינם דורשים ממנו משימות מורכבות מדי. מחירו הממוצע של הנטבוק נע בין 1000 ל 2500 שקלים. נטבוק יכול לשמש גם סטודנטים ואולם המקלדת הקטנה וחוסר הנוחות המלווה בכך יובילו לחוויית שימוש ירודה, בעיקר למשתמש אשר מקליד הרבה כגון הסטודנט.
יש לקחת בחשבון גם את גודל המסך אשר מקשה על המשתמש בקריאת טקסט לאורך זמן, על כן המלצתי החמה לסטודנטים היא להימנע מרכישת נטבוק.

ניידים מומלצים לקניה

ראשית, המלצה כללית: בעולם המחשבים הניידים ישנן כמה חברות אשר עומדות בראש והן: HP,DELL,SAMSUNG, ACER, LENOVO  ASUS, ו – TOSHIBA, וכן גם ALIENWARE אשר ידועה בעיקר במחשבים ניידים מפלצתיים ויקרים המיועדים לגיימרים.  בחירה ראשונה ונבונה בעת קניית המחשב היא בחירה במחשב נייד מתוצרת אחת החברות הנ"ל.

נייד מומלץ לסטודנטים ולמגזר העסקי

מחשב נייד דל N5110-i32330-3320QU

מחשב נייד דל N5110-i32330-3320QU

ה- n5110 מסדרת Inspiron  של חברת דל מצויד במעבד i3 המספק ביצועים אשר יענו על צרכיו של כל סטודנט. דגם זה מצויד במסך 15.6 אינץ' איכותי המאפשר קריאה מרובה בלא אימוץ מיותר של העיניים. כמו כן כלול בדגם גם כונן אופטי (DVD), כונן קשיח בעל שטח אחסון של 500 ג'יגה אשר מספקים די והותר מקום לשלל תוכנות, מסמכים, שירים, סרטים ואף כמה משחקים.

ה n5110  מצויד כמובן גם בכרטיס רשת אלחוטי, בטכנולוגית בלוטות' לשם יצירת תקשורת אלחוטית עם מכשירים אחרים, במצלמת רשת ומיקרופון וכן במגוון יציאות וכניסות כגון HDMI ו VGA לשם חיבור המחשב הנייד למסכים חיצוניים.

חסרון אחד אך לא בהכרח משמעותי הוא כמות הזיכרון RAM של דגם זה העומדת על 2 ג'יגה.
כמות זיכרון זו תספיק למרבית המטלות שיוטלו על המחשב אך עלולה לגרום להאטה בתגובות המחשב בזמן הפעלת מספר רב של תוכנות במקביל. דגם זה לא יאפשר לכם להריץ משחקים כבדים שכן הוא לא נועד לכך, אך בהחלט ניתן לנגן עליו סרטים באיכות HD  בלא שום קושי.

בדומה לשאר הדגמים מסדרת  Inspiron  המצוינת של דל כולל משטח העבודה של ה n5110 מקלדת נוחה ומרווחת יחסית בעלת מקשים לא קשים ללחיצה ומשטח עכבר רחב ונוח.
למי שמתקשה או לא אוהב לעבוד עם משטח העכבר הקיים במחשבים ניידים אוכל להמליץ לחבר עכבר רגיל אל המחשב הנייד. ניתן לחבר עכבר חוטי וניתן גם לחבר עכבר אלחוטי העובד בטכנולוגית בלוטות' או דרך מתאם USB.
הסוללה של  ה n5110 תחזיק לכם כ 2.5 עד 3 שעות בשימוש מלא ושוטף ללא הפסקה.

משקלו של ה n5110  הוא כ 2.38 ק"ג (סביר בהחלט לנשיאה ממקום למקום) ומחירו נע בין 2500 ל 3000 שקלים.

מחשב נייד מדגם Dell Inspiron n5110 i3-2310M 3000 HD הינו מחשב סטנדרתי מעולה המשמש לעבודה מול תוכנות דואר אלקטרוני ג'ימייל, אווטלוק, מעבד תמילילים וורד גלישה באינטרנט, צפייה בסרטים ושמיעת מוזיקה.

מפרט מלא:

מעבד i3 2330 (זה מעבד הכי חלש בסידרה אבל הוא חזק מאוד ביחס למעבדי Core 2 due).

מסך בגודל 15.6 אינטץ

זיכרון 2 גיגה DDR3 1333GHz (מומלץ להרחיב ל-4 גיגה).

דיסק קשיח 500 גיגה 5400rpm (כשאתם רוכשים תשאלו אם אפשר להוסיף כסף ולהחליף את הדיסק קשיח ל 7200rpm).

רשת: כרטיס רשת קווי + אלחוטי.

צורב דיוידי

ללא חיבורי USB3

כולל חיבור HDMI (אפשרות לחבר את המחש לטלויזיה).

משקל: 2.38 קילו

מערכת הפעלה: ווינדוס 7 אום אדישן.

שימו לב: מחיר המחשב נכון ל 26.9.12 הינו 2400-2500 ש"ח אך מומלץ להוסיף עוד 500 ש"ח בהרחבת הזיכרון + שדרוג הדיסק הקשיח.

מומלץ לגיימרים ולמשחקים

מחשב נייד אסוס למשחקים

מחשב נייד אסוס למשחקים

מחשבים ניידים פחות מומלצים למשחקים (משום שבכסף אפשר לרכוש מחשב נייח חזק במיוחד).

אם בכל זאת אינכם יכולים לוותר על הניידות, המחשב של אסוס מדגם K55 מסוגל להפעיל את המשחקים הכי חדשים בשוק. מדובר במחשב נייד חזק אשר מסוגל להתמודד עם לא מעט מחשבי גיימינג נייחים.

ה- K55VM כולל מעבד i7 עוצמתי, 4 ג'יגה של זיכרון RAM ומסך בגודל 15.6 אינץ'. גולת הכותרת של המחשב הנייד של אסוס היא הכרטיס מסך החזק NVIDIA  GeForce  GT 630M בעל זיכרון של 2 ג'יגה. ה GT 630M של חברת אנוידיה חזק מספיק להרצת כל המשחקים החדשים בשוק באיכות בינונית עד גבוהה.

כמו כן כולל המחשב הנייד של אסוס גם כונן קשיח בעל שטח אחסון העומד על 750 ג'יגה ומהירות עבודה גבוהה של 7200 סיבובים לדקה, כונן DVD, כניסות ויציאות הכוללות חיבורי רשת, HDMI ו VGA לשם חיבור מסכים חיצוניים, חיבור USB וכן תמיכה בבלוטות' ומצלמת רשת הכוללת מקרופון מובנה.

הרמקולים של ה K55VM איכותיים יחסית לרמקולים של מחשב נייד והם מספקים סאונד איכותי בעל ווליום גבוה להנאה מלאה ממשחקים שתבחרו להריץ או סרטים באיכות HD שתבחרו לצפות.
מקלדת ה K55VMשל אסוס מרווחת ומספקת נוחות מקסימלית לשם שעות משחק מרובות במחשב.
זמן הסוללה
משקלו של דגם ה K55VM עומד על כ 2.7 ק"ג ומחירו נע בין 4600 ל 5500 שקלים.

רוצים להגדיל חווית המשחק? חברו את המחשב אל מסך מחשב חיצוני LCD 24 אינטץ או אל טלויזיה גדולה בחיבור HDMI.

מחשב נייד מדגם Asus K55VM i7-3610QM GeForce GT 630M

מפרט מלא:

מעבד (CPU):
Intel® Core™ i7 3610QM Processor

מסך ורזולוציה (Display)
15.6" 16:9 HD (1366×768) LED

זכרון (Memory):
4G DDR3 1600 MHz SDRAM

דיסק קשיח (HDDׁׂׂ):
750GB 7200rpm – דיסק קשיח מהיר עם 7200 אר פיאם ( קו הניידים מגיעים עם 5400).

כרטיס גרפי ׁ(Graphic card):
NVIDIA® GeForce® GT 630M with 2GB DDR3 VRAM

כונן אופטי:
Super-Multi DVD

מצלמה:
0.3 Mega Pixel Fixed web camera – מצלמת רשת לשיחות בתוכנת סקייפ או מסנגר.

סוללה (Battery)
6Cells 4700 mAh 50 Whrs

משקל התחלתי
2.52 קילו (כולל הבטריה)

יציאות (Ports):
1 x Microphone-in jack
1 x Headphone-out jack
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
2 x USB 3.0 port(s)
1 x USB 2.0 port(s)
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
1 x HDMI

תקשורת (Network):
Integrated 802.11 b/g/n
Built-in Bluetooth™ V3.0
10/100/1000 Base T

Wi-Di

מערכת הפעלה:
Genuine Windows® 7 Home Premium

מחשב לשעות הפנאי וגלישה באינטרנט

Asus EeePc 1015P NetBook

Asus EeePc 1015P NetBook

Asus EeePc 1015P NetBook

דגם ה- 1015p של אסוס הינו נטבוק, ונועד כפי שרומז שמו לשם גלישה ברשת ניגון סרטים באיכות לא גבוהה, השמעת מוזיקה והרצת תוכנות קלות.
ה 1015P נושא עימו מסך בגודל 10.1 אינץ', מעבד חסכוני מאוד מסוג ATOM של אינטל בעל מהירות של 1.6 GHZ. מעבד זה יכול להריץ תוכנות קלות, יישומי רשת כגון תוכנות מסרים, ניגון מוזיקה והרצת סרטים באיכות בינונית. כמו כן כולל הנטבוק של אסוס גם זיכרון ram בנפח של 1 ג'יגה, כונן קשיח בעל נפח מכובד של 250 ג'יגה וכן חיבורי כניסה ויציאה למחשב הכוללים כניסות USB ויציאת VGA לשם חיבור המחשב הנייד למסך חיצוני.
בדומה לשאר מחשבי הנטבוק כך גם שטח המקלדת והעכבר של ה 1015P אינו גדול יתר על המידה והוא מתאים יותר לעבודה קצרה בזמן שכן בזמן עבודה מרובה תיפגע חווית השימוש והנוחיות של המשתמש.
משקלו של ה 1015P עומד על כ 1.27 ק"ג, קל כנוצה וניתן לנשיאה מתמדת.
בשל חולשה במתחם הביצועים, מגיע הנטבוק של אסוס עם מערכת הפעלה windows 7 בגרסת starter, גרסה זו קלה משמעותית מהגרסה הסטנדרטית של מערכת ההפעלה windows 7 והיא בנויה במיוחד להרצה על מחשבים קלים בעלי ביצועים צנועים.
זמן הסוללה של ה 1015P עומד על כ 10 שעות, דבר אשר יחסוך לכם טרדות מיותרות וחיפושים מיותרים אחר שקע חשמל.
עלותו של נטבוק p1015 מחברת אסוס נעה בין 1600 ל 1800 שקלים.

ההיתרון הגדול של מחשבי ה- Netbook זה שהם קטנים, קלים משמעותית, וניתן להכניס אותם לכל תיק. החיסרון הגדול זה מהירות המעבד והמסך הקטן.

הוספת תגובה חדשה:

בשביל להגיב יש להירשם או להתחבר למערכת

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".

הוספת תגובה חדשה:

בשביל להגיב יש להירשם או להתחבר למערכת