במדריך, איך לתפעל את דפדפן האינטרנט אינטרנט אקספלוררבצורה נכונה.

איך לבצע איפוס לדפדפן (במידה ויש תקלה), לשנות את עמוד הבית, לנהל ולגבות את המועדפים.

מדריך אינטרנט אקפלורר

מדריך דפדפן אינטרנט אקפלורר

מידע כללי על דפדפן אקספלורר

למי שלא מכיר, דפדפן האינטרנט היא התוכנה המאפשרת לנו לגלוש באתרי אינטרנט.

דפדפן האקספלורר הינו דפדפן הבית של חברת מיקרוסופט. כברירית מחדל, דפדפן IE מותקן במערכות ההפעלה של חברת Microsoft (מערכות XP/VISTA/Windows 7) באופן אוטומטי.

היסטורית גירסאות: גירסאות 5-6 הותקנו במערכת ההפעלה של 98, גירסאות 6-7 הותקנו במערכת XP, גירסאות 8-9 פועלות במערכות של Vista ו- Windows 7 (סביר להניח שגירסאת 10 תצא למערכת ווינדוס 8).

הורדה והתקנת דפדפן אקפלורר 9

כברירת מחדל, במערכת ההפעלה של ווינדוס 7 מותקן דפדפן אקפלורר בגירסא 8. אני ממליץ לכם בחום לשדרג את הדפדפן לגירסא החדשה ביותר

דפדפן אינטרנט מעודכן, מונע כניסת של תוכנות ריגול אל המחשב, יציב יותר, מציג את אתרי האינטרנט ביתר מהירות.

בכדי להוריד את דפדפן האינטרנט אקפלורר 9 מעמוד ההורדות של חברת מיקרוסופט, הקליקו על הקישור.

חברים, אם אינכם יודעים איזה מערכת יש לכם תעזרו במדריך לבדיקה סוג מערכת ההפעלה או שפשוט תכנסו לעמוד ההורדות של אקפלורר 9 (יש קישור למעלה) והאתר ידע לבחור עבורכם.

התקנה: להפעיל את קובץ ההתקנה וללחוץ רק Next Next. לפני שמתחילים את ההתקנה, חשוב לדאוג שכל התוכנות במחשב סגורות. בסיום ההתקנה, חובה לבצע הפעלה מחדש למחשב.

שורת התפריטים Menu Bar

כברירית מחדל, שורת התפריטים מוסתרת ויש לחשוף אותה על מנת שנוכל להיכנס אל אפשריות הדפדפן.

בכדי לחשוף את שורת התפריטים, יש לבצע קליק ימני בעכבר על "הפס התכלת" ולבחור ב- Menu bar (שורת תפריטים).

שורת תפריטים באקספלורר

שורת תפריטים באקספלורר

שינוי עמוד הבית באקספלורר

בכדי לשנות את עמוד הבית, יש לבחור בתפריט Tools (כלים) > לבחור ב- Internet Options (אפשרויות אינטרנט) > בלשונית הראשונה של General (כללי), יש לכתוב בשדה הריק של Homepage, את שם עמוד הבית > בסיום ללחוץ Apply (החל).

שינוי עמוד הבית

שינוי עמוד הבית

להפוך את דפדפן האקפלורר לברירית מחדל

בכדי להפוך את הדפדפן לדפדפן "ברירת המחדל" (Default), יש לבחור בתפריט Tools (כלים) > לבחור ב- Internet Options (אפשרויות אינטרנט) > לבחור בלשונית Programs (תוכניות) > לבחור באופציה הראשונה של Make Default (הפוך לברירת מחדל).

דפדפן ברירת מחדל

דפדפן ברירת מחדל

איפוס הגדרות דפדפן אקספלורר

במידה ויש לכם תקלה בדפדפן, נסו לאפס את ההגדרות לפני שאתם מחליטים להסיר או להתקין דפדפן אינטרנט אחר.

חשוב לציין: איפוס הדפדפן אינו מוחק את המועדפים.

בכדי לאפס את ההגדרות, יש לבחור בתפריט Tools (כלים) > לבחור ב- Internet Options (אפשרויות אינטרנט) > לבחור בלשונית Advanced (מתקדם) > לבחור ב- Reset (איפוס) > בחלון שנפתח, לסמן ב- V את Delete personal settings (למחוק מידע אישי) וללחוץ על כפתור Reset.

הפעולה תמחק את הסיסמאות השמורות בדפדפן, היסטורית גלישה, עוגיות. תוכלו לבצע את אותה פעולה בדיוק עם תוכנת CCleaner (מומלץ בחום).

איפוס הגדרות דפדפן

איפוס הגדרות דפדפן

7. ניהול מועדפים (Favorites)

הוספה אל המועדפים

ראשית יש לגלוש אל אתר האינטרנט שאותו אתם רוצים להוסיף למועדפים> לבחור בתפריט Favorites (מועדפים) > לבחור באופציה של Add to favorites (הוספה למועדפים) > בחלון הקטן לתת שם לאתר (אפשר להשאיר את מה שכתוב) > ללחוץ על כפתור Add (הוספה).

הוספה אל המועדפים

הוספה אל המועדפים

מחיקת אתר מהמועדפים

בכדי למחור אתר מהמועדפים, יש להיכנס אל תפריט Favorites (מועדפים) > לבצע קליק ימני בעכבר על האתר שרוצים למחוק > לבחור באופציה של Delete (מחק).

מחיקת אתר מהמועדפים

מחיקת אתר מהמועדפים

גיבוי מועדפים

בכדי לגבות את המועדפים, בשולחן בעבודה, יש להיכנס אל Computer (מחשב) > להיכנס אל כונן המערכת :C > להיכנס אל Users (במערכת אקספי זה Documents & settings) > לבחור בפרופיל המערכת שלכם (לרוב שהפרופיל יקרה בשם שלכם או בשם Admin) > להעתיק את תיקיית Favorites (מועדפים) אל כונן נוסף.

אודות חגי לוי

חגי לוי - מיסד אתר 9Comp. בלוגר הכותב מדריכים, חדשות באתר. טכנאי למחשבי מקינטוש ופיסי. שירות בתשלום - פרטי ההתקשרות נמצאים בסמל הקטן של "הבית" (סוף החתימה) או בתפריט העליון "שירותים בתשלום".